Monday, 30 July 2012

Syoknye PLKN....

                                                             
                                                            ASSALAMUALAIKUM

First aq dpat surat tawaran yg mengatakan aq terpilih untuk menyertai plkn siri 2 ni memeng terkejut abis..mana tidak ye aq x nak msuk plkn ni..(maka bermain la di benak fikiran ku apalah rancangan yg bakal ku lalui di sana nanti.)Tapi setelah dua bulan setengah ku di sana bru lah aq tau betapa seronok ye g plkn ni...Rasa cam x nak blik lak..(tu la org kata mula2 je takut lama2 dah x nak blik).Untungye aq dpat plkn kg.hijrah penor kuantan pahang...

Mula2 sampai kat sana biasalah kena daftar dulu...setelah selesai produser selanjut ye baru lah diagihkan selimut,cadar,sarung bantal,and tray utk makan...Selepas tu bru msuk dorm..Aq dpat dorm delta.Nasib baiklah semuanye perangai gila2 jadi seronoklah dorm kami ni.Esoknye bermulalah kehidupan kami di sana sebagai wira&wirawati..Kena kawad tgah panas tu dah memang lazim dah utk kami..sampai kulit ye berbelang...(jadi la cam bendera pahang)..Mula2 masuk plkn ni kulit putih je bila abis kulit dah tukar coklat la..(malang ye utk org kulit putih cam aq ni...hehehe perasan lak)..










Kitaorang dpat melawat penjara penor..dpat cakap ngan banduan tu..(face to face lak tu)..mula2 memang takut sebab ingatkan nanti diaorang nak marah kita nasib baik x..ye lah ada polis yg kawal ye kat belakang...mereka pun ada wat kraf tangan jadi x de lah membazir waktu mereka kat penjara tu..setidak2 ye ada juga perkara yg berfaedah mereka buat..kraf tangan yg mereka buat tu cantik betul kalah kita ni kalau nak membuat ye.....





Yg paling best ye ialah kem kitaorang,iaitu hijrah,semarak ngan gambang terpilih untuk membuat persembahan pembukaan untuk sukan sukma pahang tahun ni..Berulang alik lah kitaorang menaiki bas selama seminggu (x ingat berapa ari daa)..Walaupun penat dan kami sampai ke kem kul 12 lebih tapi itulah perasaan seronok yg timbul dalam hati ni....Nasib baiklah komandan kami ni baik sebab ye esok pagi x de pt pagi.....Waktu pembukaan sukma tu syok gila...ramai betul orang sampai penuh stadium pahang tu..Nasib baik persembahan kami berjalan dengan lancar..(dpat tgok bunga api dekat2)










Dapat tgok siti dekat2 untung kem kami....



























Akhir sekali aktiviti kami adalah wirajaya..kami harus berjalan sejauh berapa meter x ingat..masuk hutan dan membawa beg yg sungguh berat...penat gila berjalan rasa cam nak tercabut kaki je...ape2 pun aktiviti ini lah yg menunjukkan sikap berdikari..terpaksa masak sendiri dan jurulatih hanya membekalkan makanan utk kita masak je..






Berakhir la sudah aktiviti kami kat kem ni......setelah dua bulan setengah kami pun blik ke rumah masing2..Rindu kat kem...rasa cam nak jenguk je kem tapi jauh.....Buat kawan2ku di plkn sya,kak yatie,mektok,ayu,kak ira,abiey.mok aji,qiss,pidah,khalid,zira,zura,sam,fang,joanne,mok,ziela semoga berjaya dalam hidup korang dan dpat mengejar cita2 korang.....


3 comments:

Sally said...

alhamdulillah, dah selesai dgn selamatnye...:)

Syahirah said...

Betul2...

Sally said...

umi tag nabilah utk join segmen blogwalking by jaja sutera. nak join boleh tak nak join pun tak pe...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...